logo

Waarom FundFactory?

Het is tijd voor een software-oplossing waar je als stichting zó mee aan de slag gaat. Zonder gedoe.

Achtergrond

Het aanbod van software-oplossingen voor goede doelen wordt bepaald door de behoeften van grote charitatieve instellingen, met een complexe bedrijfsvoering. De inspanningen die gedaan moet worden om zo’n systeem operationeel te krijgen, zijn omvangrijk en vergt veel van alle betrokkenen.

Met 20 jaar ervaring in het ontwikkelen en implementeren van deze systemen, weten wij dat als geen ander.

 

Voor goede doelen die niet de beschikking hebben over voldoende tijd en middelen, blijft het managen van een eigen donateursdatabase vaak buiten bereik.

 

Maar wat, als we onze kennis en ervaring eens inzetten om het anders te doen?

Ons richten op de exacte behoeften van kleinere goede doelen en specifiek daarin voorzien.

Zonder toeters en bellen die het gebruik en onderhoud ingewikkeld en onbeheersbaar maken. Zodat je snel aan de slag kunt.

Geen traditionele ‘CRM oplossing’, maar gebaseerd op ontwikkelingen die nú de trends bepalen.

 

En zo ontstond het plan voor FundFactory: je eigen online donateursdatabase.

Betty Blocks

Voor de realisatie vonden we Betty Blocks, een hypermodern aPaaS (Application as a Service) platform. Betty Blocks is een Nederlands bedrijf, maar opereert internationaal.
IT-onderzoeksbureau Gartner heeft Betty Blocks opgenomen in het Magic Quadrant voor Enterprise High-Productivity Application Platform as a Service (aPaaS).

Groot voordeel van Betty Blocks als ontwikkelplatform, is de stabiliteit en schaalbaarheid. Dus hoef je je geen zorgen te maken over performance, beschikbaarheid, beveiliging en beheer.

Maar net zo belangrijk is de transparantie bij het ontwikkelen. Of we nu zelf functionaliteiten toevoegen of deze laten maken door Betty Blocks of een Betty Blocks partner, het is voor elke ontwikkelaar gemakkelijk om zijn of haar weg te vinden in de applicatie.

De 80/20 regel in software

Software wordt vaak maar voor een klein deel écht gebruikt.

De 80/20 regel gaat ook hier op: 80% van de gebruikers beheerst maar 20% van de geboden functionaliteit.

80

Personen

20

Functionaliteit

Die niet of weinig gebruikte functies, zijn wel zichtbaar in de software aanwezig en maken het – zeker voor beginners – lastig om de software te doorgronden.
Bij FundFactory zijn we daarom voorzichtig met het toevoegen van knoppen en schermen die slechts voor enkelen relevant zijn.
In plaats daarvan proberen we taken door de software automatisch te laten uitvoeren. Zo hoef je niet te leren hoe het werkt. Hoef je het zelfs niet eens te zien.
Alleen als je hulp of inzicht gewenst is, vraagt Fundfactory om assistentie. Zo blijft FundFactory overzichtelijk in het gebruik.