Al je donateurs, vrijwilligers, sponsors, aanvragers en andere stakeholders op één plek ‘in the cloud’ én alle tools om fondsen mee te werven.
Of je nu liever met een p.c. of iMac werkt, met je tablet of je smartphone: FundFactory werkt overal op.
FundFactory is ontwikkeld in Betty Blocks, het applicatieplatform waar ook bijvoorbeeld KPMG, ING Bank en de gemeente Amsterdam hun gegevens aan toevertrouwen.
‘Out of the box’ donatieformulier meegeleverd voor doneren via iDEAL of het afgeven van een incassomachtiging.
Personen en organisaties voer je apart in. Via een functie verbind je personen desgewenst met een organisatie. (Bijvoorbeeld ‘meneer Jansen is directeur bij ABC B.V’).
Zo breng je de medewerkers bij organisaties in beeld. En speelt iemand een rol bij meerdere organisaties, dan voeg je voor die persoon gewoon nóg een functie toe.
Breng betrokkenen samen in groepen. Denk bijvoorbeeld aan vrijwilligersgroepen of deelnemers. Koppel groepen aan acties als je groepen wilt betrekken in fondsenwervende activiteiten.
Het vastleggen van de relevante contacten met je relaties. Elk contactmoment kan worden toegewezen aan jezelf of een collega ter afhandeling. Contactmomenten die niet als afgehandeld zin gemarkeerd, worden automatisch een openstaande taak. FundFactory houdt je dagelijks per e-mail op de hoogte als er voor jou openstaande taken zijn die aandacht behoeven.
Brieven en e-mails verstuur je direct vanuit FundFactory, gebruik makend van de (e-mail)adressen in je database. Ze worden ook automatisch bewaard in de correspondentiehistorie, zodat op elk moment is terug te zien wat, aan wie is verzonden.
Binnenkomende e-mailberichten leg je vast in je database, door deze berichten door te sturen naar het speciale FundFactory e-mailadres. Van daaruit worden de berichten automatisch bij de juiste persoon gearchiveerd op basis van het e-mailadres.
Voor mailings per post of andere doeleinden zijn gegevens gemakkelijk te exporteren, inclusief juist opgemaakte adresseringen.
FundFactory koppelt rechtstreeks met je eigen Mailchimp account. Relaties die aangegeven dat ze per e-mail benaderd willen worden, komen automatisch in de Mailchimp adreslijst te staan.
Ook profielkenmerken van deze personen zijn beschikbaar, zodat communicatie vergaand is te personaliseren en segmenteren.
Snel en krachtig. Door gecombineerd te zoeken op meerdere velden of waarden vindt je altijd waarnaar je op zoek bent. Met een paar eenvoudige handelingen.
Via filters zie je alleen de informatie die je nodig hebt. Deze stel je zelf in en als je ze vaker gebruikt sla je ze op. Zo zet je FundFactory naar je eigen hand.
Je kunt filters maken vanuit elke lijstweergave en dus op basis van alle gegevens in de database.
Veilig inloggen met Tweestapsauthenticatie. Na het aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord, ontvang je nog een extra toestemmingsbevestiging op je smartphone.
Zodra iemand een formulier op je website invult, kun je daar direct opvolging geven via een uitgebreide mailflow. De mailflows ontwerp je zelf in MailChimp. IN FundFactory geef je bij de formulierinstellingen de mailflow aan die je wilt starten, zodra een formulier in FundFactory verwerkt wordt.
In de dagelijkse drukte wil je belangrijke informatie direct weten. Terwijl Fundfactory voor je aan het werk is, wordt je van relevante zaken op de hoogte gehouden via e-mail of sms.
Met FundFactory beschik je over veel gegevens, waaraan je kunt aflezen hoe je stichting er voor staat. In de standaard dashboards zet FundFactory de gegevens om naar zinvolle informatie, via grafische visualisaties en relevante kengetallen.
Download de mutaties op je bankrekening en importeer ze vervolgens in FundFactory. De intelligente verwerking plaatst giften bij bestaande donateurs op basis van overeenkomende gegevens en maakt automatische nieuwe donateurskaarten aan voor onbekende gevers. Giften worden geoormerkt op basis van betaalkenmerken of trefwoorden en daarmee aan acties en projecten toegewezen.
FundFactory beschikt over een uitgebreide helpfunctie binnen het programma. Daarmee heb je snel en gemakkelijk toegang tot alle informatie om FundFactory effectief te leren gebruiken.
Je bestand vrij houden van dubbele personen en organisaties was nog nooit zo makkelijk. FundFactory checkt automatisch op dubbelen en laat je weten als er dubbele gevonden zijn. Met een druk op de knop voeg je ze vervolgens samen.
Je kunt zelfs aangeven dat FundFactory ook het samenvoegen automatisch verricht. In dat geval wordt alleen je hulp nog gevraagd bij ‘twijfelgevallen’.
FundFactory kan op elk moment (meestal na het invullen van een formulier op de website) een e-mailflow starten in MailChimp. Daarmee kun je geïnteresseerden direct opvolgen met meer dan een bevestiging en direct betrekken bij je doelen of activiteiten.
Organiseer fondsenwervende acties of registreer de acties die anderen voor je stichting ondernemen. Koppel acties aan projecten.
Vermeld projecten op je website, direct vanuit FundFactory. Met de donatie-link worden giften aan het project toegewezen en het totaal ontvangen giftbedrag wordt op de website geactualiseerd.
De intelligente importfunctie laat je gemakkelijk nieuwe personen importeren. Hierbij worden de gegevens van de persoon, inclusief een aantal gerelateerde gegevens zoals adres, e-mailadres, een incassomachtiging en nieuwsbriefinschrijving, vanuit een enkele rij in een tijdelijk bestand geïmporteerd. Van daar uit worden de gegevens door FundFactory zelf op intelligente manier verder in het systeem verwerkt.
FundFactory ondersteunt incasso via de bank en via payment provider Mollie, voor éénmalige en terugkerende incasso’s.
Op storneringen wordt automatisch actie ondernomen. De incassobijschrijvingen komen in de gifthistorie van de donateur te staan.
Met het onderdeel Projecten geef je sturing aan je bestedingsdoelen. Giften kunnen automatisch worden toegewezen aan je projecten, waarmee je je donateurs gericht kunnen laten geven.
Meet de resultaten van je marketinginspanningen door het inrichten van campagnes.
Door gegevens met elkaar te verbinden smeed je al je data aaneen. Koppel personen aan organisaties om je zakelijke netwerk in kaart te brengen, Breng personen bijeen in groepen, zoals deelnemers aan events, team- en samenwerkingsverbanden. Verbind groepen vervolgens weer aan je acties of projecten.
Het vasthouden van gevers is net zo belangrijk als het werven van nieuwe. Donateurs die al een tijdje niet hebben gedoneerd, krijgen op logische momenten een passend giftverzoek via e-mail.
Betalingen via donatiepagina’s op de website of de landingspagina’s vanuit e-mailberichten, worden automatisch verwerkt in de database. Nieuwe donateurs worden aan het relatiebestand toegevoegd, bekende donateurs worden ge-update.
Het managen van een stichting is gebaad bij consistente en eenduidige informatie. Daarom levert FundFactory vaste rapportages op vaste tijden.
Op je mobiel, tablet of computer. Geschikt voor elke browser.
Laat FundFactory automatisch een welkomst- of bedankmailtje versturen, bij het afsluiten van een nieuwe machtiging of een donatie.
het werven van grote giften onder vermogensfondsen, particuliere of zakelijke sponsors vergt een klantgerichte opstelling. Accountmanagement hoort daarbij. Daarom kun je in FundFactory bij elke persoon of organisatie in de database één of meerdere medewerkers als aanspreekpunt aanwijzen.
Ken aan personen één of meerdere labels toe, zodat je ze gemakkelijk kunt identificeren. Denk hier bijvoorbeeld aan voorkeuren voor benadering of interesses. Je kunt in één keer labels toekennen of verwijderen bij meerdere personen op basis van filters.
Werkt je stichting met meerdere administraties (of werken medewerkers voor meerdere stichtingen), dan kun je binnen FundFactory wisselen van administratie, binnen eenzelfde account/inlog.
Het vastleggen van alle gegevens van een persoon en/of organisatie vergt in een relationeel systeem vaak meerdere handelingen. Via de optie Verkorte invoer staan de gegevens die initieel vaak worden ingevoerd, in een enkel overzichtelijk invoerscherm.